Promocja strony w internecie

Skuteczna promocja strony w internecie opiera się na kilku rodzajach działań. Wśród nich znajdują się pozycjonowanie, płatne reklamy w internecie (ppc), banery i reklamy graficzne, promocja w mediach społecznościowych, e-mail marketing itp. Najbardziej popularnym i najczęsciej stosowanym jest jednak pozycjonowanie – zgodnie z najnowszymi statystykami branżowymi.

Samo pozycjonowanie często kojarzy się wyłącznie ze zdobywaniem linków. Owszem, jest to bardzo istotny dział seo, jednak  nie jedyny. Oprócz niego w ramach seo prowadzi się optymalizację strony – jej kodu, układu, nawigacji tak by wszystkie te elementy były bardziej przyjazne dla robotów wyszukiwarek. Bez optymalizacji pozycjonowanie nie ma sensu, gdyż będzie ono dużo trudniejsze i bardziej czasochłonne. Dopiero, gdy strona będzie w pełni zoptymalizowana pod kątem seo (nie jest to jednorazowe działanie, ale ciągłe zabiegi prowadzone w miarę rozwoju strony), można przystąpić do drugiej części – linkowania.

Skąd zdobywać linki? warto zainteresować się wymianą linków ze stronami o podobnej tematyce. Jednak należy dbać też linki ze stron, do których nie musimy wklejać odnośników zwrotnych. Dobrym zwyczajem jest zakładanie kont na stronach takich jak presell page i dodawanie tam swoich własnych artykułów na tematy związane z tematyką strony.

Linki prowadzące z takich stron będą tym bardziej wartościowe, im lepsze będą te strony. Dlatego warto szukać tych z wyższą wartością PR, moderowanych, zadbanych, bez spamowych treści.