Wpływ gadżetów reklamowych na konsumentów

Światek artykułów firmowych jest imponująco ogromny – organizacje decydujące się na tą metodę reklamy, muszą wybierać spośród setek rodzajów długopisów, kubków, breloków akrylowych i wielu innych upominków. Które warto wybrać? Jest to zależne w dużym stopniu od gałęzi, w jakiej specjalizuje się dana firma.

Gadżety reklamowe muszą wpływać na nabywcę i za wszelką cenę  być łączone ze wskazaną marką. Aby tak się stało, gadżet powinien być w jakiś sposób powiązany z towarami sprzedawanymi przez firmę, która daje go nabywcom. Prosty przykład – jeśli w gadżety reklamowe ma zamiar zainwestować browar, może zdecydować się na breloki z otwieraczem. Jeśli natomiast będzie to producent cygar, powinien kupić zapalniczki piezo, jeżeli korporacja produkująca odmrażacze do zamków samochodowych ? skrobaczki. I tak dalej i tak dalej. Chodzi po prostu o to, by nadruk, gadżet i prowadzona przez nas działalność „współgrały” ze sobą, bo tylko wówczas mogą wywołać u nabywcy odpowiednie skojarzenia.

Oczywiście nierzadko zdarza się, że firmy inwestują w gadżety reklamowe kompletnie niepowiązane z charakterem własnego biznesu. Nie koniecznie musi oznaczać to, że tak prowadzona akcja nie będzie owocna. Prawdopodobieństwo tego, że konsument połączy korzystne odczucia, które wynikają z otrzymania bezpłatnego upominku, z naszym przedsiębiorstwem, w tym wypadku znacząco jednak spada. A tym samym spada ewentualność, że nabywca ponownie coś kupi i stanie się lojalnym klientem naszego przedsiębiorstwa. A przecież o to w tym wszystkim chodzi…