Nie ulega wątpliwości, że reklama zewnętrzna jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych.
Wśród wielu zalet tego rodzaju promocji, do najczęściej wymienianych należą: szeroki zasięg oddziaływania, relatywnie niski koszt produkcji, skondensowana i przy tym estetyczna forma podania informacji, a także mnogość jej rodzajów, dzięki czemu z łatwością dopasujemy właściwą formę reklamy do charakteru prowadzonej przez nas działalności.
Reklama zewnętrzna występuje pod postacią wielu nośników zróżnicowanych pod kątem gabarytów, ekspozycji, a także materiałów, które zostały użyte przy ich produkcji.
Doskonale spełnia funkcje związane z promowaniem danego produktu, usługi, miejsca oraz jako wspomagające narzędzie marketingowe dla wymienionych przykładów.
Jakie wyróżniamy rodzaje reklamy zewnętrznej?
Spośród wielu kategorii tego formatu reklamy, w pierwszej kolejności powinniśmy wymienić:
- reklamy wielkoformatowe
- billboardy
- citylight
- szyldy reklamowe
- reklamy mobilne
Jak mówi Remigiusz Rygoł, właściciel GrawerPix – jednej z wiodących agencji reklamowych w kraju: „W naszej firmie realizujemy wszystkie formaty reklamy zewnętrznej. Obecnie największą popularnością wśród naszych klientów cieszą się litery 3D, kasetony i pylony, natomiast rynek reklamy zawsze podlega nieustannie zmieniającym się trendom, na co oczywiście jesteśmy zawsze przygotowani”.
Od czego zależy skuteczność reklamy zewnętrznej?
Powodzenie tego formatu w realizacji celów reklamowych w głównej mierze zależy od jakości projektu oraz jego wykonania. Nie bez znaczenia jest też tutaj lokalizacja reklamy, jej wysokość, kąt ustawienia powierzchni reklamowej w stosunku do ciągów komunikacyjnych, a nawet atrakcyjność samego otoczenia, które nie powinno zbytnio odwracać od niej uwagi.
Czy warto zdecydować się na wybór reklamy zewnętrznej jako formy promocji naszego biznesu?
Zaprojektowana zgodnie ze sztuką i wykonana w najwyższym standardzie reklama zewnętrzna pozwala nam dotrzeć do klientów o każdej porze dnia i nocy. Jej nienachalny sposób oddziaływania na konsumentów oraz często zgrabne wpisywanie się w krajobraz otoczenia, plasują ją jako jeden z najciekawszych i jednocześnie najskuteczniejszych formatów reklamy.
Materiał zewnętrzny