Promowanie strony a filtry

Dla osób korzystających z Internetu nie tylko z pozycji zwykłego zjadacza chleba, ale z pozycji osoby tworzącej stronę www, pozycjonowanie nie ma tajemnic.Jednak w przypadku osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z tworzeniem internetowej rzeczywistości kwestia pozycjonowania jest pewnym wyzwaniem. Osoby początkujące mogą mieć problem ze zjawiskiem kar, jakie są nakładane przez Google. Zasadniczo mówi się o tak zwanym banie, który nazywa się także bananem, oraz o filtrze.

Jeśli chodzi o bana to jest to rodzaj kary jaką Google przypisuje danej stronie za to, że nie przestrzega się wskazówek, jakie obowiązują Webmasterów. Najczęściej bana dostaje się za ukrywanie tekstów czy też linków na stronie, albo za sprzedaż i kupno linków, które są wypozycjonowane. Taka kara spotka także stronę, która w założeniu jest spamem mającym na celu zdobycie jak największej ilości punktów w tak zwanych systemach wymiany linków. Otrzymanie bana oznacza, że strona jest usunięta z indeksu Google.

Drugim najczęstszym sposobem karania przez Google jest otrzymanie filtra, co następuje w sytuacjach, kiedy w krótkim czasie następuje zbyt mocne podlinkowanie strony. Konsekwencja nałożenia filtru jest spadek w wynikach wyszukiwania danej strony o określoną przez Google liczbę pozycji. Oczywiście są sposoby radzenia sobie z tymi karami, aczkolwiek o ile w przypadku bana jest to dość proste, bo polega na usunięciu negowanych przez Google treści, to w przypadku nałożenia filtra odzyskanie pozycji jest dość trudne.

Be the first to comment on "Promowanie strony a filtry"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.