Każdy przedsiębiorca rozpoczynający działalność liczy się z kosztami. Gdy musimy wynajmować lokal na siedzibę firmy to jest to znaczne obciążenie dla nowo powstałej firmy. Zwłaszcza, że na tym się nie kończy wydatek. Jeżeli jesteśmy nastawieni na ciągłe wizyty klientów to musimy odpowiednio wyposażyć biuro. Jest ono przecież wizytówką naszej firmy więc chcemy wypaść dobrze w oczach klienta. Taki stan rzeczy generuje koszty związane z zakupem mebli czy sprzętu.
Gdy to wszystko podliczymy okazuje się, że inwestujemy niemałe pieniądze w miejsce, które nawet nie należy do nas. Co w momencie kiedy zdecydujemy się na zmianę lokalizacji. Zakupione rzeczy mogą nie pasować do nowego lokalu i wówczas sytuacja się powtarza.
Stąd też wiele osób decyduje się właśnie na wynajęcie tak zwanego biura serwisowanego. Posiada ono szereg zalet eliminując między innymi wyżej wymienione problemy. Za stałą opłatę dostajemy do dyspozycji nowoczesną powierzchnię, całkowicie wyposażoną z dostępem do wielu udogodnień. W zależności od oferty właściciela możemy otrzymać profesjonalną obsługę recepcyjna czy też asystencką. Robi do świetne pierwsze wrażenie na klientach, którzy przyszli na spotkanie z nami. Dodatkowo mamy dostęp do sal konferencyjnych, sprzętu biurowego czy pokoi rekreacyjnych lub wypoczynkowych. Wystarczy jedynie wcześniej to uzgodnić, aby cieszyć się wysokim komfortem pracy. Tradycyjne biuro nie byłoby w stanie zaoferować nam tego wszystkiego. W dodatku musielibyśmy ponieść duże koszty na potrzeby jego aranżacji i wyposażenia. Nie wspominając już o zatrudnieniu pomocy sekretarskiej czy wynajmowania sal konferencyjnych na potrzeby spotkania w większym gronie. Należy pamiętać również, iż negocjacje związane z wynajęciem zwykłego biura są pokrętne i zazwyczaj kończą się długoterminową umową, której rozwiązanie przed czasem naraża nas na dodatkowe opłaty. Tego wszystkiego unikamy właśnie decydując się na biuro serwisowane.
Odpada nam tak wiele kosztów w zamian za niewygórowaną opłatę miesięczną. Nic tak naprawdę już nas nie interesuje. To właściciel budynku dba o czystość i wyposażenie pomieszczeń biurowych. Ciekawą rzeczą jest możliwość elastycznego dostosowywania powierzchni do swoich potrzeb. Zdarza się, że jednego miesiąca pracujemy sami, aby w kolejnym zatrudnić już trzy osoby. W tym przypadku nie musimy się martwić o to jak pomieścimy wszystkich w wynajętym biurze. Bez problemu możemy zmienić je na większe. Nikt nie robi nam problemu, że umowa została podpisana na innych warunkach. O ile jest tylko taka możliwość wszystko można ustalić od początku. Ta elastyczność sprawia, że znacznie łatwiej jest nam się rozliczać. Najemca nie robi również problemu z rozwiązaniem umowy w przypadku, gdy zdecydujemy się jednak zmienić miejsce działania. Umowę podpisujemy zazwyczaj na okres, który nam najbardziej odpowiada, a wcześniejsze rozwiązanie nie skutkuje karami lub innymi opłatami. Warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem, gdyż w znacznym stopniu ułatwia ono prowadzenie firmy. Nie musimy się już skupiać na administrowaniu biurem i całkowicie poświęcić się swojej pracy.
Publikację przygotowało Centrum Szkoleniowe Warszawa – usługi na najwyższym poziomie.