Tworzenie stron internetowych i ich pozycjonowanie

Na co zwracasz uwagę, wchodząc na stronę internetową firmy? Z pewnością pierwszy rzut oka kierujesz na ogólny jej wygląd – design, kolorystykę, która powinna być po prostu przyjemna, aby przebywanie na danej stronie internetowej wiązało się z miłymi wrażeniami estetycznymi.

Ale jeśli przybywasz na daną witrynę w konkretnym celu – chcesz znaleźć jakąś informację, zastanawiasz się nad zakupem jakiegoś produktu – wówczas ważna staje się możliwość łatwego znalezienia poszukiwanych kwestii. Nie spodziewamy się chyba, że koszyk zakupowy przy produkcie będzie znajdował się gdzieś w lewym górnym rogu, na który nawet nie będziemy patrzeć – raczej intuicyjnie szukamy koszyka zaraz obok zdjęcia czy opisu produktu.

I to właśnie „intuicyjnie” jest słowem kluczem, jeśli chodzi o tworzenie stron internetowych. Witryna ma być bowiem zaprojektowana DLA użytkownika, aby to on mógł się na niej łatwo odnaleźć – dlatego właśnie projektant stron www powinien przestrzegać zasad UX – user experience. Jeśli zatem zależy jak na tym, aby przyciągnąć odbiorców na naszą stronę – musimy im zagwarantować, że witryna będzie czytelna, a jej struktura – intuicyjna w użytkowaniu.

Jak jednak ktoś w ogóle ma trafić na naszą stronę internetową, jeśli znajduje się ona gdzieś daleko, na piętnastej czy dwudziestej stronie w wynikach wyszukiwania? Oczywiście nikt nie zabrnie tak daleko, gdyż według wielu badań internauci klikają tylko w kilka pierwszych linków w wyszukiwarce. Dlatego tak cenne staje się znalezienie swojej strony w top10 wyników. Jest to możliwe do uzyskania – jeśli tylko dobrze wypozycjonujemy witrynę. Pozycjonowanie stron internetowych to obecnie nie żadna „zachcianka” a właściwie obowiązek każdego właściciela witryny, który chce, aby była ona dobrze widoczna w sieci i aby generowała ruch.

Samo założenie strony www nie powoduje bowiem, że automatycznie trafiają na nią internauci. Musimy im pomóc – doprowadzić do tego, aby po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego to nasza strona www wyświetlała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Do tego właśnie służy pozycjonowanie stron internetowych. Nie jest to jedno działanie, a szereg wielu powiązanych ze sobą działań, które dopiero równolegle prowadzone mogą prowadzić do osiągnięcia oczekiwanego efektu. W dodatku efekt ten należy „pielęgnować”, gdyż konkurencja każdego dnia będzie próbowała zepchnąć naszą stronę z zajmowanego miejsca, poprzez pozycjonowanie własnej witryny. Dlatego właśnie to zadanie warto powierzyć profesjonalistom, którzy podejdą do niego z pełnym zaangażowaniem.