Trudno nie zauważyć, jak w zmieniających się czasach prowadzenia biznesu online, rośnie rola nie tylko posiadania przez firmę świetnych produktów i profesjonalnej obsługi klienta, ale i znajdowania rozwiązań na pozyskiwanie nowych klientów. Internet otworzył przed firmami dostęp do nieprzebranych zasobów możliwości, ale żeby je dobrze wykorzystać, konieczna jest maksymalnie dobra widoczność firmy w sieci. I za to właśnie odpowiada SEO!
Skuteczne SEO – jak to się robi?
Seo, czyli optymalizacja stron internetowych tak, by były jak najlepiej odczytywane przez wyszukiwarki i tym samym, by można je było łatwiej znaleźć w gąszczu innych stron www, to dziś działanie bez którego trudno wyobrazić sobie biznes online. Ogromna konkurencja, miliony stron www i tylko dziesięć miejsc na prestiżowej liście pierwszej strony wyszukiwań Google! Jak trafić na te pozycje z własną działalnością gospodarczą? Co zrobić, aby klienci codziennie szukający w sieci różnych produktów, trafili właśnie do nas, a nie do konkurencji? Odpowiedź jest jedna: postawić na profesjonalne usługi seo.
Co zrobią dla firmy seo specjaliści?
- Zoptymalizują witrynę www od jej technicznej strony, tak, by wyszukiwarki chętniej ją indeksowały. Mowa tu m.in o poprawie prędkości ładowania www, usunięciu błędów i zbędnych przekierowań, analizie podstron z mapy xml oraz całym szeregu dodatkowych działań optymalizujących.
- Przeprowadzą audyt seo, który w oparciu o analizę konkurencji pozwoli znaleźć wszystkie niedociągnięcia witryny i zaproponuje rozwiązania, których wdrożenie je wyeliminuje. W oparciu o nowoczesne narzędzia do pracy seo jak Semstorm, Senuto, Google Search Console, Majestic, Ahrefs itd – wychwycą wszystko to, co obniża ranking strony i wskażą co zrobić, by tę pozycję poprawić.
- Zooptymalizują treść strony www pod kątem merytoryki, stylistyki ale i nasycenia słowami kluczowymi, bez czego trudno wyobrazić sobie dobre pozycje w rankingu stron Google.
- Poprawią przyjazność witryny dla wyszukiwarek
- Zadbają o lepszą optymalizację doświadczeń internautów korzystających z witryny i tym samym wpłyną na poprawę jej konwersji
Pamiętając o tym, że biznes online to ciągła walka o zdobywanie i utrzymywanie wysokich pozycji w wyszukiwarce, specjaliści od SEO będą regularnie dbać o coraz lepsze „noty” witryn swoich klientów w Google.
Oczywiście, można pokusić się o samodzielne pozycjonowanie i optymalizowanie strony www, ale jest to działanie skomplikowane i wymagające dużej wiedzy, kompetencji i zręczności, więc jeśli się na tym nie znamy, lepiej powierzyć to fachowcom. Amatorskie i nieumiejętne seo może bowiem przynieść firmie więcej szkód niż korzyści.