Internetowa reklama video w Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wprawdzie wciąż daleko jej jeszcze do najbardziej popularnych form reklamy, jednak wartość rynku reklamy video wciąż rośnie.
Obecnie szacuje się ją na 80 mln złotych, jednak eksperci spodziewają się, że niebawem może przekroczyć nawet 100 mln zł. Niewiele form reklamy może pochwalić się równie dynamicznym wzrostem.
Niestety, reklama video ma też pewne ograniczenia, które skutecznie hamują jej dalszy rozwój. Należy do nich chociażby ograniczona przestrzeń reklamowa. Obecnie reklamy video są emitowane przede wszystkim na serwisach VOD. Wprawdzie liczba ich użytkowników bardzo szybko rośnie, jednak ilość tego rodzaju serwisów jest ograniczona.
Kolejnym problemem jest możliwość omijania treści video przez internautów, z której ci skrzętnie korzystają. Wielu z nich wyłącza reklamy, nie zwracając większej uwagi na ich treść, po to by szybciej obejrzeć ulubiony film, czy przejrzeć wybrany serwis.
Reklamodawcy będą więc prawdopodobnie szukać sposobów na ominięcie tych przeszkód. Jeśli się im to uda, reklama video powinna rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie niż do tej pory. Znając pomysłowość producentów reklam i determinację firm reklamujących się w sieci, jest to bardzo prawdopodobne.
Jak tak sobie patrzę na rosnącą liczbę reklam video i W video w internecie, czy modne ostatnio „a’la” video, czyli prezentacje w formie wirtualnych wycieczek (http://www.360stopni.eu/) itd, to faktycznie dochodzę do wniosku,
że ten rynek jest sporo wart.