Promowanie stron

Projektowanie stron pod kątem użytkownika jest obecnie standardem. Dba się nie tylko o bogate, wartościowe treści, ale też  ich formę – by były przystępne, dobrze zredagowane i wizualnie skomponowane tak, by użytkownik łatwo mógł przebiegac wzrokiem po akapitach.

Źle zaprojektowane strony znacznie utrudniają internautom korzystanie z nich i dotarcie do treści, które w danym momencie są użytkownikowi potzrebne. W efekcie użytkownik rozczarowany, a często też sfrustrowany, opuszcza witrynę, by podobne treści znaleźć na innej. Konkurencja jest ogromna!

Dlatego projektowanie stron przyjaznych użytkownikowi, ciągłe rozwijanie własnej witryny i dbanie o nią jest de facto inwestycją, która szybko się zwróci. Im bardziej strona jest użyteczna, tym częściej uzytkowinicy ją odwiedzają i tym więcej czasu na niej spędzają.

Jednak nawet najlepiej zaprojektowana strona musi być w sieci widoczna. Stąd rozwój róznych technik podnoszenia jej w wynikach wyszukiwania. Można na przykład dodawać linki prowadzące do niej na stronach presell page lub w katalogach, ale najważniejsza jest optymalizacja kodu. Bez tego wszelkie działania będa utrudnione, kosztowne i nietrwałe. Warto przy tym wiedzieć, że pozycjonowanie strony nie jest jednorazowym zabiegiem – usługą, którą się zamawia. Raczej wiąże się to z koniecznością systematycznej pracy nad zwiększeniem widoczności witryny, co z reguły trwa bardzo długo, ale tez bardzo się opłaca.