Pozycjonowanie w Google – cena i czas trwania

Konieczność przeniesienia biznesu do sieci wydaje się oczywista. Jednak sam fakt obecności w świecie online nie wystarczy, aby osiągnąć w nim sukces. Liczy się również sposób prowadzenia określonych działań, wśród których najpopularniejszym jest niezmiennie pozycjonowanie stron internetowych. Cena takich usług może różnić się znacząco pomiędzy agencjami. Z czego to wynika? Ile tak naprawdę powinno kosztować podwyższenie pozycji w rankingu Google? Ile trwa cały proces? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w przygotowanym artykule!

Ile trwa pozycjonowanie stron internetowych?

Podjąłeś decyzję o rozpoczęciu współpracy z agencją i już nie możesz doczekać się sukcesu? Mamy przykrą wiadomość – nie nastąpi to tak szybko, jak sobie wyobrażasz. Choć nie ma jednoznacznego, magicznego terminu, w którym pozycjonowanie stron internetowych zaczyna przynosić efekty, to bardzo ważne jest zrozumienie, że jest to proces długotrwały, który procentuje w przyszłości. Od czego zależy czas trwania działań? Przede wszystkim od umiejętności i wiedzy agencji, która się tym zajmuje. Najlepsi specjaliści są na bieżąco z nowinkami z branży i potrafią dokładnie określić, jakie czynności przyniosą oczekiwane rezultaty. A od tego już mały krok do sukcesu w sieci. Kolejną kwestią jest branża, w której działa Twoje przedsiębiorstwo. Jeśli zajmujesz się sprzedażą odzieży czy elektroniki, to spora konkurencja skutecznie opóźnia efekty. W przypadku tych niszowych dziedzin biznesu pozycjonowanie stron internetowych jest o wiele łatwiejsze i szybsze, bo nie rywalizujesz z tak dużą ilością podobnych serwisów. Dodatkowym utrudnieniem może być zła historia witryny, np. stosowanie w przeszłości praktyk niezgodnych z wytycznymi Google, które spowodowały, że trafiła ona na tzw. czarną listę wyszukiwarki.

Pozycjonowanie w Google – cena cenie nierówna

Cena za pozycjonowanie w Google waha się od kilkudziesięciu, aż do kilku tysięcy złotych. Czy oznacza to, że tańsze usługi są gorsze i nie przynoszą oczekiwanych efektów? To pytanie z pewnością zadaje sobie każdy przedsiębiorca, który chciałby zwiększyć swoją widoczność w sieci. Jak w przypadku wielu zapytań – nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Konkurencja w branży jest tak ogromna, że nawet dobre agencje czasami oferują bardzo niskie abonamenty tylko po to, aby przyciągnąć nowych klientów lub utrzymać tych stałych. Wysokość kosztów jest także uzależniona od zakresu prowadzonych działań. Firmy najczęściej oferują pozycjonowanie stron w różnych pakietach, których cena znacząco się od siebie różni. Najtańsza propozycja obejmuje najczęściej kilka najprostszych czynności, np. zdobycie określonej liczby linków czy napisanie kilku artykułów na bloga, podczas gdy najdroższe abonamenty gwarantują kompleksową obsługę i wsparcie. Najczęściej oprócz content marketingu i link buildingu pakiety te obejmują optymalizację strony, katalogowanie, stworzenie zaplecza, marketing szeptany czy dobieranie właściwych słów kluczowych.

Na którą ofertę w takim razie się zdecydować? Wszystko uzależnione jest od Twoich oczekiwań i potrzeb. Czy chcesz, aby Twoja firma została objęta opieką zespołu profesjonalistów, którzy zadbają o najmniejszy detal pozycjonowania stron internetowych, czy może chciałbyś skupić się wyłącznie na kilku aspektach, które ze spokojem możesz powierzyć mniejszej agencji? Przed podjęciem decyzji warto spotkać się z przedstawicielami każdej z nich i dokładnie poznać szczegóły ich oferty. Być może firma ze stolicy oferuje to samo, co jej konkurencja z mniejszego miasta w tańszym abonamencie? Co istotne, w niektórych miejscach pozycjonowanie w Google nie ma określonej ceny, a klienci płacą wyłącznie za efekty.

Be the first to comment on "Pozycjonowanie w Google – cena i czas trwania"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.