Pozycjonowanie stron – na czym polega?

Niewiele istnieje dziś branży, w których można z całą świadomością zrezygnować z promowania się w internecie. Dla wielu klientów sieć stała się bardzo ważnym, a nierzadko podstawowym źródłem zakupów – niezależnie od tego, czy dotyczą one produktów czy usług. Dlatego też firmy starają się nieodmiennie o uwagę nie tylko stacjonarnej, ale i internetowej klienteli. Jednym z niezwykle istotnych sposobów na wypromowanie się jest właśnie pozycjonowanie stron. Dlaczego każdy przedsiębiorca posiadający swój adres www powinien zapoznać się z tym pojęciem?

Jaka jest istota i cel pozycjonowania?

Celem tego procesu jest sprawienie, by dana strona wyświetlała się jako jedna z pierwszych po wpisaniu pasujących do niej fraz w wyszukiwarkę internetową, na przykład Google. Dlaczego to takie ważne? Szukając usługi lub sklepu dla siebie większość osób nie zagląda dalej niż na trzecią stronę wyników wyszukiwania – po prostu na trzech pierwszych z powodzeniem znajdują to, czego szukali. Gdy konkurencja w danym sektorze rynku jest duża, zjawisko to staje się jeszcze wyraźniejsze – często już pierwsza strona w wyszukiwarce przynosi odpowiedź. Dlatego zawsze warto, by strona przedsiębiorstwa właśnie tam się znalazła. Inaczej większość potencjalnych klientów zostanie przechwycona przez konkurencję. Dobrze pozycjonowana strona internetowa to większa liczba klientów.

Istnieje oczywiście możliwość wykupienia abonamentu, na mocy którego dana strona będzie się wyświetlała na samym szczycie jako reklama. W pozycjonowaniu jednak nie o taki efekt chodzi – umieszczenie jej na szczycie „naturalnym” sposobem sugeruje częstotliwość jej odwiedzania. To, co „wyskakuje” jako pierwsze naturalnie kojarzy się z tym, co jest najlepsze i najbardziej godne uwagi.

Przebieg procesu pozycjonowania

Na pozycjonowanie stron, którym zajmują się profesjonalne firmy, składa się wiele czynności. Jedną z najpopularniejszych jest umieszczanie w internecie wielu podstron, które linkują do strony głównej – tak właśnie wygląda podstawowe pozycjonowanie oraz działania z zakresu SEO. Służą temu specjalnie napisane, unikalnej treści teksty z wbudowanymi słowami kluczowymi, które są następnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek i na ich podstawie buduje się hierarchia oraz ranking wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to proces kilkuetapowy. Zajmują się nim zespoły specjalistów, które często gwarantują klientom konkretne rezultaty swojej pracy – na przykład to, że ich strona będzie wyświetlała się jako jedna z pierwszych pięciu przez dany okres czasu. Pozycjonowanie jest naturalnie procesem, który trzeba powtarzać i podtrzymywać.

Czy warto pozycjonować strony?

Siłą sieci jest wygoda i szybkość. Klienci, którzy lubią robić zakupy w dziesięć minut nie opuszczając wygodnego fotela czy kanapy w domu, nie mają zamiaru poświęcać godzin na poszukiwanie idealnej firmy czy sklepu. Rynek oferuje im wiele i prawdopodobnie skorzystają z jednej ze stron, które widać zaraz po wpisaniu hasła w Google. Dlatego odpowiedź jest bardzo jednoznaczna – warto zlecić pozycjonowanie swojej strony. W ten sposób zyskuje się wielką liczbę klientów, którzy w przeciwnym razie zatrzymaliby się na wyświetlających się wyżej w wyszukiwarce stronach. To nadrzędna korzyść, której znaczenia nie trzeba udowadniać żadnemu przedsiębiorcy.

Be the first to comment on "Pozycjonowanie stron – na czym polega?"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.