SEO pochłania olbrzymie kwoty z budżetów na promocję. Inwestują w nie małe i duże firmy, bardzo często zapominając o tym, co w SEO jest najważniejsze- budowie pozycji na rynku. Pozycja w wyszukiwarkach to nie to samo!
Na czym polega różnica? Można porównać SEO do restauracji, gdzie SERP-y są menu. Nawet najlepsza potrawa umieszczona w środkowej jego części, będzie rzadziej przyciągała wzrok niż ta pierwsza, to niezaprzeczalny fakt, jednak z drugiej strony, pierwszą potrawę, jeśli będzie ona niesmaczna, klient wybierze raz i nigdy nie powtórzy tego wyboru. Tak samo jest z wynikami wyszukiwania.
Czasem to gorsze strony zajmują wyższe miejsce i wtedy należy pomyśleć o innym kanale oddziaływania SEO.
Tradycyjne SEO korzysta z tekstów, które z definicji niejako mają być widoczne głównie dla botów, a nie użytkowników. Tymczasem dobry SEO-copywriting to nowe podejście, które przede wszystkim uzależnia sukces od oglądalności tekstów. Dobre teksty to nie tylko dźwignia pozycji, ale także prawdziwa reklama, dzięki której użytkownik podejmuje rozważny i świadomy wybór. Copywriting SEO ma przedstawiać problemy związane z konkretną tematyką i nie ma nic wspólnego z tak popularnym laniem wody i nabijaniem znaków zdaniami bez znaczenia.
SEO copywriter żyje tym, że w swoich tekstach zawiera konkretne informacje. Internauci czytają je, a wtedy w pełni doceniają wartość linków w tekście. Na tym zresztą zasadzała się idea precli, która szybko jednak padła pod naporem żądnych tylko pełnej kiesy pseudo-specjalistów.
Okazuje się, że świadomość klientów jest znacznie silniejszą bronią, tym bardziej że badania wyraźnie wskazują na malejącą ufność w informacje zawarte w sieci. Dlatego SEO copywriting jest przyszłością marketingu internetowego obok rzetelnie przygotowanych mailingów czy banerów internetowych. Każda z tych metod promocji ma swoje zalety i wady. Zrozumienie zalet SEO copywritingu jest absolutnie niezbędne, aby skutecznie i trwale wypromować swoją stronę. Inaczej efekty będą mizerne albo bardzo szybko się rozmyją.