Przeglądając oferty poszczególnych poczt kwiatowych, coraz częściej możemy odnaleźć nie tylko bukiety skierowane do osób obchodzący urodziny, imieniny, rocznice czy inne jubileusze, ale także wiązanki przeznaczone na obrzędy pogrzebowe. U niektórych osób wzbudza to kontrowersje, wręcz niesmak z faktu, że ktoś zamiast stawić się na pogrzebie wysyła w zamian kuriera z kwiatami. Patrząc jednak z obiektywnej strony, taki gest powinien być traktowany jako wyraz szacunku i pamięci dla zmarłej osoby, zwłaszcza w przypadku, gdy pojawiają się okoliczności, które uniemożliwiają pojawienie się na uroczystości osobiście.
Korzystając z możliwości, jakie daje kwiaciarnia internetowa możemy w jakiś sposób podkreślić swoją obecność w stosunku do ważnych dla nas ludzi. Podobna sytuacja ma się w przypadku ślubów, chrztów, spotkań rodzinnych i Komunii Świętych. To właśnie w czasie takich szczególnych okoliczności, kwiaciarnia internetowa okazuje się idealnym rozwiązaniem. Ale nie oznacza to, że obsługuje ona wyłącznie klientów indywidualnych. Do zamówień tej firmy należy także pomoc w organizacji różnego rodzaju imprez sportowych, tanecznych, kulinarnych itp. Podczas różnego typu konkursów, bardzo często, kwiaciarnia internetowa komponuje i dostarcza bukiety dla zwycięzców i wyróżnionych. Również sama firma ( np. popularna nie tylko w Polsce sieć Interflora ) bierze udział w wielu imprezach oraz konkursach, gdzie zajmuje czołowe miejsca w rankingach, np. na Forum Jakości Quality lub Program ?Solidna Firma?. Uczestnictwo w tego typu przedsięwzięciach nie tylko stanowi najlepszą reklamę firmy, ale też potwierdza jakość i skuteczność oferowanych przez nią usług. Znakiem międzynarodowej sieci poczty kwiatowej – Interflory – jest Merkury – w mitologii Rzymian bóg handlu, odpowiednik greckiego Hermesa. Merkury w ręku trzyma bukiet kwiatów, który jest symbolem usług świadczonych przez organizacje. Sloganem organizacji jest słynne hasło: Powiedz to kwiatami . Znak rozpoznawczy krajowej sieci – kopertka z kwiatkiem – to gwarancja satysfakcji oraz synonim najpiękniejszych kwiatowych podarunków. Idea przyświecająca tej działalności, a zarazem hasło reklamowe sieci brzmi: „Doręczamy uczucia w kwitnącym stanie”.