Kosmetyki naturalne są bez wątpienia jednymi z prężniej rozwijających się branż produktów w minionym i obecnym roku. Co ciekawe większość produktów ekologicznych, w tym także kosmetyków naturalnych sprowadzamy od naszych sąsiadów (m.in. Niemcy), ale coraz częściej trafiają na nasz rynek produkty z mocno oddalonych od nas krajów, takich jak chociażby Maroko, Nowa Zelandia czy Stany Zjednoczone.
Swoista moda na ekologię przywędrowała do nas jak większość ostatnio rzeczy i obyczajów ? z Zachodu.
Wspomniana moda skupia się głównie i rozwija w dużych aglomeracjach. Te są zdecydowanie bardziej podatne na nowe trendy i zachowania. Łatwiej się do nich trafia i oczywiście dystrybutorzy zakładają, że ta grupa ma więcej pieniędzy niż mieszkańcy mniejszych miejscowości (co niekoniecznie musi być do końca prawdą).
„Moda” na kosmetyki naturalne rozwinęła się przy okazji zwiększonej wrażliwości konsumentów na szkodliwe substancje, które znajdujemy w tradycyjnych produktach kosmetycznych, jak i w środkach czystości. W ciągu minionych kilkunastu lat powstawały instytucje certyfikujące produkty ekologiczne, organiczne. Wszystko to powoli zaczęło kształtować obraz przyjaznych produktów z branży ekologicznej (głównie kosmetyków i środków czystości).
Niemały udział w rozwoju świadomości na temat szkodliwości chemicznych składników używanych przy produkcji kosmetyków znanych marek miały i mają nadal media. Promowane w mediach są głównie kosmetyki naturalne i ekologiczne środki czystości. Te zasługują na największa uwagę, bo i procent szkodliwych składników w nich występujące jest przerażająco wysoki.
Dlatego zakłada się, że kosmetyki naturalne i eko środki czyszczące to przyszłość. Znane drogerie zaczynają wprowadzać wspomniane produkty coraz śmielej. Wśród kosmetyków naturalnych na półkach sklepowych spotkamy m.in.: olejki do ciała, naturalne kremy do twarzy, glinka marokańska i wiele, wiele innych.
Używanie eko produktów się opłaca. Ich reklama może się czasem wydawać nachalna i nastawiona na zysk ? ale możemy śmiało zadać sobie pytanie: która reklama nie jest? Skoro i tak wydajemy pieniądze na konkretne produkty, to chyba lepiej wybrać tego, który szanuje środowisko naturalne i nie oferuje nam szkodliwych produktów.