Książka z murowanym sukcesem

Ponad połowa Polaków nie ma w ciągu roku żadnej styczności z książkami. Oczywiście badania mówią o czytaniu książek, a nie tylko ich oglądaniu na regale. Rzadko czytamy, ponieważ nie mamy na to czasu. Wielu Polaków pracuje ciężko, a kiedy po całym dniu zabiegania mamy dla siebie chwilę czasu, to albo zasypiamy i nawet nie wiemy kiedy, albo wolimy poleżeć na kanapie przed telewizorem. Pozostaje jeszcze kwestia znalezienia czasu na kontakty z rodziną.

Tak czy inaczej, kiedy już zdarza się, że sięgamy po książkę, nie jest to coś impulsywnego. Na nasze wybory wpływają różne czynniki. Dobre wydawnictwo będzie przede wszystkim jest czymś, co przyciąga nas do książki. Kiedy przeczytaliśmy już kilka pozycji wydanych przez konkretne wydawnictwo, wiemy już mniej więcej, jaki jest profil ich działalności i czy możemy się po nim spodziewać cennych powieści, czy na przykład dobrych opracowań historycznych.

Z chęcią sięgamy także po sprawdzonych autorów. Widząc, że książka jest bestsellerem i przeczytało ją wiele ludzi na całym świecie, uzyskujemy pewność, że wydajemy pieniądze na coś naprawdę dobrego.  Na ogół nasze wybory są przemyślane, właśnie ze względu na dość wysokie ceny książek. O być czy nie być powieści często decyduje jej ekranizacja. Jeśli film będzie ciekawy, ludzie chętniej kupią książkę i odwrotnie. Oglądając jednak ekranizację, często możemy spodziewać się pominięć pewnych wątków zawartych w książce.

Be the first to comment on "Książka z murowanym sukcesem"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.