Mnóstwo ludzi patrząc przez okno widzi słońce, lub deszcz, piękne, czyste niebo bądź pochmurny dzień i według tego decydują w co się ubiorą, czy wyjdą gdzieś, a może nie ruszą się jednak z domu. Obejmując jednak temat z szerszej perspektywy, pogoda ma potężniejszy wpływ na nasze życie niż się spodziewamy. Wielkie firmy próbują przewidzieć prognozę pogody z o wiele większym wyprzedzeniem niż pogoda na jutro lub parę dni do przodu, wiedzą bowiem, iż od tego zależy ich obecność na rynku.
Dajmy dla przykładu telewizję; otóż udowodnione zostało, co nikogo nie powinno raczej dziwić, że kiedy za oknem jest słonecznie a wszystko sprzyja temu aby wyjść na spacer i pooddychać świeżym powietrzem, nacieszyć się cudowną pogodą wówczas oglądalność w telewizji spada. Nawet najbardziej interesujący program telewizyjny nie jest w stanie wygrać z chęcią nacieszenia się ciepłym popołudniem. Tym samym liczba telewidzów idzie do góry kiedy za domem nadchodzi szaruga, deszcz, chłód. Właściciele telewizji znając ten fakt próbują tak poukładać ramówki aby pogoda nie przeszkodziła w wysokości oglądalności programów, a wielkie koncerny reklamowe tak dobrać czas antenowy aby mieć przekonanie o tym, że bez względu na warunki pogodowe potencjalni klienci faktycznie obejrzą emitowane przez nich reklamy.
Idąc dalej w tym kierunku można także dostrzec jak aktualna pogoda wpływa na decyzje konsumentów dotyczące zakupu niektórych produktów, przykładowo lodów, olejków do opalania, strojów kąpielowych, napojów. Myśląc jeszcze bardziej globalnie można także dostrzec różnice w turystyce; w jednym roku latem polskie plaże są wręcz przeludnione, a w innym roku widać pustki i wzrost sprzedaży wycieczek zagranicznych w biurach podróży. Zimą często na stokach i w pensjonatach nie można nawet oddechu złapać, gdyż ludzi nagle pojawia od groma, a 2 tygodnie później pozostają już tylko emeryci żądni jedynie świeżego powietrza i spacerów po górach.
Taka właśnie jest wielkość pogody, lekceważąc ją można wiele zaprzepaścić; pogoda stała się tym samym jednym z czynników w biznesie, jak np konkurencja, klienci, dostawcy, warunki ekonomiczne, prawne itp., na który należy zwracać specjalną uwagę planując pewne decyzje; pogodę zalicza się zatem do otoczenia przedsiębiorstwa, jako bardzo istotny czynnik otoczenia dalszego, mającego bardzo ważny wpływ na funkcjonowanie i rozbudowę organizacji.