Skuteczne pozycjonowanie wymaga bycia na bieżąco ze zmianami w algorytmach popularnych wyszukiwarek. Tym razem zmiany w swoim algorytmie szykuje Google.
Najpopularniejsza wyszukiwarka chce ograniczyć wyświetlanie stron, które nie zawierają żadnej treści oprócz nachalnych reklam. Każdy, kto próbował wyszukiwać w Google popularne hasła z pewnością niejednokrotnie się na nie natknął. Ich wyświetlanie jest o tyle irytujące, że znacząco przedłuża czas, jaki jest potrzebny na zlokalizowanie strony, która rzeczywiście nas interesuje. Dlatego Google chce to zmienić.
W ramach walki z takimi stronami, Google ma je przesuwać na dalsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Przesunięta ma zostać mniej więcej jedna na sto wyświetlanych pozycji, nie są to więc kolosalne zmiany.
Czy właściciele stron, na których znajdują się reklamy powinni w takim razie czuć się zagrożeni? Jeśli dbają o to, by okienka z reklamami były umieszczane rozsądnie, w racjonalnej ilości, nie powinni mieć większych trudności z utrzymaniem ich wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. W pierwszej kolejności z dobrych pozycji mają być usuwane te strony, w których reklamy przeważają nad treścią. Zdarza się przecież niejednokrotnie, że odwiedzając jakąś stronę, mamy problemy z odnalezieniem na niej treści wśród gąszczu reklam. Nawet najbardziej wartościowa strona w takim otoczeniu nie prezentuje się dobrze. Zdarzają się też strony, w których na kilkanaście reklam przypada dosłownie kilka zdań treści.
Pytanie tylko, na jak długo taka forma walki z ?reklamiarzami? okaże się skuteczna. Prawdopodobnie to tylko kwestia czasu, aż uda im się znaleźć sposób na ominięcie algorytmu.