Dodawanie filmów na Youtube – 5 kroków

Jak popularny jest Youtube? BARDZO – zwłaszcza, że w przeciągu miesiąca odwiedza go prawie 20 Polaków, a witryna jest drugim po Google (w którym pozycje dominującą mają reklamy Google Ads, zwłaszcza te tworzone przez ekspertów jak np. https://gogini.pl), miejscem, gdzie wyszukuje się informacje. Jaki z tego wniosek? Korzystanie z tej strony pozwoli na zbudowanie zasięgu i rozpoznawalności, a także wspomoże działania z zakresu SEO. Oczywiście, o ile stworzy się ciekawą i interesującą użytkowników treść. Należy jednak pamiętać o kilku kwestiach, które będą ważne podczas dodawania filmu na Youtube.

Jak zacząć, czyli tytuł materiału – to tutaj powinny znaleźć się kluczowe frazy. Wspomogą one pozycjonowanie – tak więc film może stać się jedną z propozycji wyszukiwania na konkretny temat, zawarty w jego treści.

Pokaż go, używając odpowiedniego zdjęcia – stanowi ono okładkę prezentowanego materiału, dlatego musi być zachęcające. Tak, aby internauta poczuł, że chce zobaczyć Twój film. Dodatkowym plusem jest, ze względu na SEO, możliwość dodania do fotografii słowa kluczowego.

Odpowiedź o treści, a więc stwórz opis filmu – podobnie jak w kwestii zdjęcia, opis materiału powinien zainteresować użytkownika na tyle, aby chciał on rozpocząć oglądanie. Dlatego już pierwsze zdanie musi zaciekawić i skłonić go do otworzenia materiału. Warto jest także wykorzystać w treści pozycjonowane frazy, aczkolwiek opis nie jest tak istotny dla algorytmu, jak na przykład tytuł. Mimo to zaleca się wykorzystanie w nim słów kluczowych. Stąd też proponuje się treść złożoną z około 200 słów, która może być oczywiście dłuższa. Warto użyć w niej linków do stron, na które chce się skierować internautów.

Postaw na SEO i wykorzystaj tagi – jeśli chce się, aby przeglądarka zobaczyła, jaka treść będzie prezentowana w wideo, należy je po prostu otamować. Dzięki temu można również zwiększyć zasięg filmu, bowiem będzie on proponowany internautom właśnie na podstawie tagów, zamieszczonych do niego.

Odeślij widza po więcej – w tym celu należy zastosować karty lub ekrany końcowe, a najlepiej obie te rzeczy. Karty to propozycje innych materiałów, wyświetlające się w trakcie trwania danego wideo. Oczywiście, aby użycie ich miało sens i odbierane było jaku naturalne, powinny być one logicznie powiązane z filmem, np. opowiadać o podobnym temacie. Z kolei ekrany końcowe pełnią podobną funkcję, ale pojawiają się – jak wskazuje nazwa – w ostatnich sekundach prezentowanego materiału.

Czy to wszystko? Oczywiście nie! Ważnym czynnikiem będzie też czas udostępnienia, który jednak wskazuje się poprzez analizę całego kanału. Ważną rolę odgrywają również parametry techniczne oraz playlisty. Żeby mieć pewność, iż stworzony film będzie miał szansę zaistnieć w sieci, najlepiej powierzyć go w ręce specjalistów. Promocją powinna zając się kreatywna agencja marketingu internetowego. Warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów z branży Social Media, czyli zespołu Alte Media https://www.altemedia.pl/media-spolecznosciowe. Zaufanie do nich z pewnością zaprocentuje stworzeniem właściwej kreacji na Youtube!

Be the first to comment on "Dodawanie filmów na Youtube – 5 kroków"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.