Wszechstronność koniecznością w e-handlu?

W dobie coraz prężniej rozwijającego się e-handlu, nowych technologii i coraz szerszego rozpowszechnienia smartfonów jako narzędzia nieodłącznego podczas zakupów posiadanie zwykłej strony internetowej to zbyt mało. Klienci oczekują, że zakupy będą szybkie i wygodne, i tym chętniej wybierają tych sprzedawców, którzy stosują najbardziej przystępne i intuicyjne rozwiązania.

Wybór formy płatności

Jeszcze kilka lat temu główną formą płatności był zwykły przelew. W tej chwili przelew przez Internet można wykonać na wiele sposobów ? tradycyjnie przechodząc na stronę banku, kopiując wszystkie potrzebne dane i cierpliwie czekając na realizacje płatności lub realizując go w formie ekspresowej oferowanej przez bank; można wykonać go także poprzez automatyczne przekierowanie na stronę banku, na której trzeba jedynie potwierdzić swoją tożsamość i wygenerowane dane przelewu, bądź bez logowania się na stronę banku, jednym kliknięciem ? za pomocą przelewów ekspresowych z zapisanego konta bankowego lub karty kredytowej. Dwa ostatnie rozwiązania, jako najszybsze, na stałe zadomowiły się w większości sklepów internetowych. Jednak każdy klient ma swoje preferencje i nie należy mu odbierać żadnej możliwości, a jednocześnie podążać za trendem. Wprowadzanie nowych form płatności wpływa na komfort klienta, a w rezultacie ? zwiększenie obrotów sklepu.

Klienci korzystają z różnych urządzeń

Przeciętny klient e-sklepów wyszukując potrzebne produkty i finalizując zakup często korzysta z więcej niż jednego urządzenia ? zarówno z laptopów, tabletów jak i smartfonów:

  • 39% klientów robiących zakupy w Internecie za pomocą laptopów używa również innego urządzenia w procesie dokonywania zakupu,
  • 43% osób robiących zakupy przy pomocy smartfona korzysta także z innego urządzenia,
  • podobnie robi 47% klientów robiących zakupy za pomocą tabletów.

Umożliwienie więc nie tylko wygodnego dokonywania płatności na każdym z tych urządzeń, ale również przeglądania zawartości sklepu staje się koniecznością. Ci, którzy poprzestaną na zwykłej, statycznej stronie internetowej, której przeglądanie na innym urządzeniu może być bardzo niewygodne, muszą liczyć się ze stratą klientów. Ci, którzy zainwestowali w aplikacje mobilne, szybko zanotowali wzrost przychodów ? w przypadku e-sklepów aż 58% przychodów generowanych operacje dokonywane za pomocą smartfonów, natomiast w branży turystycznej ? jest to 49% przychodów. Jak więc widać, klientowi trzeba dogadzać ? inwestycja na pewno się zwróci.

Zobacz też: Prostota płatności internetowych

 

Be the first to comment on "Wszechstronność koniecznością w e-handlu?"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.