Ulotka ? jak nie powinna wyglądać?

Istnieje mnóstwo poradników o tym, jak zaprojektować dobrą ulotkę reklamową, ale pomocne może też być inne podejście do tematu ? czego nie robić, by kampania reklamowa oparta o ulotki przyniosła oczekiwany efekt?

Ulotki to królująca od lat forma reklamy bezpośredniej, która jednak łatwo może okazać się chybioną inwestycją. Kampania oparta o ulotki, które nie została właściwie zaprojektowana i przeprowadzona nie trafia do właściwych osób, nie przekonuje ich swoja treścią, a tym samym nie przekłada się na zyski reklamowanej marki. Czego konkretnie należy unikać?

Wygląd

Ulotka potrafi nieporównywalnie z innymi formami reklamy zainteresować odbiorcę i zachęcić go do konkretnego działania, jednak równie łatwo może zniechęcić do marki. Pod względem wyglądu, jednym z najczęściej powtarzanych błędów jest niedopasowanie ulotki do wizerunku firmy. Reklama kancelarii musi wyglądać zupełnie inaczej niż ulotka sklepu z zabawkami, o czym niestety przedsiębiorcy często zapominają. W żadnym przypadku nie sprawdza się też przeładowanie kolorami i różnorodność czcionek. Kiedy wzroku odbiorcy nie przyciąga konkretny, jasny nagłówek, kiedy jego uwagę przykuwają liczne grafiki i dodatki, to nie jest w stanie szybko dotrzeć do sedna oferty, a tym samym najczęściej wyrzuca ulotkę przy najbliższej okazji.

Przekaz

Treść ulotki jest najważniejszym jest elementem, dlatego błędy w jej zaplanowaniu oznaczają niechybną porażkę kampanii. Tekstu nie może być za dużo, ponieważ ulotka ma zazwyczaj tylko kilka do kilkunastu sekund na zatrzymanie uwagi odbiorcy, a więc nie ma on czasu na dogłębną analizę treści. Ulotka opisująca zalety firmy zamiast realnych korzyści nikogo nie przekona , a długie opisy i rozbudowane zdania nawet nie zostaną przeczytane, nie mówiąc już o nakłonieniu odbiorcy do skorzystania z oferty.

Sztampa

Wiele firm inwestując ulotki, wybiera powszechnie stosowane rozwiązania ? sztampowe grafiki, utarte slogany, standardowy format i inne bezpieczne elementy. A przecież reklama służy właśnie temu, by się wyróżnić, a nie utonąć w tłumie podobnych materiałów. Szacuje się, że skuteczność niekonwencjonalnej reklamy jest kilka razy wyższa od tej przeciętnej, dlatego zastosowanie innego papieru, zamieszczenie na ulotce kodu rabatowego czy inny oryginalny pomysł bezpośrednio przekładają się na większe efekty reklamy.

Kolportaż

Jedną z najważniejszych zalet ulotek reklamowych jest ich bezpośredniość ? mogą dotrzeć prosto do Klienta. Jeżeli jednak kolportażu nie zaplanuje się z doświadczoną firmą, taką jak Dystrybucja Polska, nawet najlepiej zaprojektowana reklama nie zadziała, trafiając do przypadkowego odbiorcy. Nie biorąc pod uwagę najważniejszych cech grupy docelowej, takich jak lokalizacja, wiek czy inne cechy socjodemograficzne, kampania będzie jak ślepy los na loterii, a przecież firmie potrzebne są opłacalne inwestycje, a nie liczenie na szczęście.

Be the first to comment on "Ulotka ? jak nie powinna wyglądać?"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.