Renault Scenic – czyli wygoda przede wszystkim

Duże, komfortowe, oszczędne – Scenic to auto zaprojektowane z myślą o rodzinie w trasie. Pracujący cicho, ekologiczny silnik, liczne schowki i kieszenie, bagażnik o pojemności 522 dm3, stoliki rozkładane jak w samolocie, a przede wszystkim wygodne fotele i zagłówki z pełną regulacją powodują, że nawet długa jazda nie stanowi problemu.

Scenic ułatwia życie nie tylko pasażerom, ale przede wszystkim kierowcy. Czujniki światła i deszczu, ABS, dynamiczna kontrola toru jazdy (ESC), bi-ksenonowe reflektory dające dzienne światło – zwiększają bezpieczeństwo i ułatwiają prowadzenie pojazdu także w deszczowe, listopadowe wieczory.

Do tego – jak na auto rodzinne, Scenic prezentuje się wyjątkowo korzystnie. Robi wrażenie panoramicznym, szklanym dachem, który nie tylko poprawia widoczność, ale też zwiększa przyjemność z jazdy i nadaje autu modny wygląd. Nowoczesny wizerunek Scenica podkreślają też ledowe światła do jazdy dziennej i wyrazista linia – charakterystyczna dla nowej stylistyki Renault. Dzięki dynamicznej sylwetce auto wcale nie wygląda na tak duże, jakie jest w rzeczywistości – w końcu ten brat Megane miał w zamiarze projektantów być przestronną alternatywą dla większej rodziny.

Ogromną zaletą tego modelu jest fakt, że można go spersonalizować, bo jest dostępny w 3 wersjach o różnym poziomie wyposażenia: https://www.renault.pl/samochody/samochody-nowe/scenic/specyfikacje.html Podstawowa wersja – Life ma klimatyzację manualną, elektrycznie podnoszone szyby (zarówno z przodu, jak i z tyłu), kierownicę pokryta skórą. W 3 tysiące droższej wersji Limited mamy już elektrycznie sterowane lusterka, wspomaganie parkowania tyłem, a wygodę pasażerów zwiększa dwustrefowa klimatyzacja. Miłośników innowacyjnych technologii skusić może elegancki Scenic Bose – w tej opcji mamy kamerę cofania, systemy ułatwiające parkowanie zarówno przodem, jak i tyłem, a przede wszystkim – R-Link Evolution, nazywany najprzyjaźniejszym systemem multimedialnym na rynku. Duży ekran, możliwość pełnej synchronizacji z telefonem, szeroki zakres usług on-line i nawigacja informująca o natężeniu ruchu – to tylko niektóre z jego zalet.

scenic-wewnatrz

Pod maską Scenic może się pochwalić komfortowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym lub dieslem o mocy do 130 KM, gwarantującym dynamiczne przyspieszenie już przy najniższych obrotach. Projektanci mieli dwa cele: silniki są ciche i oszczędne, bo w wersji wysokoprężnej można zejść ze spalaniem nawet do 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Zwolenników automatycznej skrzyni biegów może skusić EDC z podwójnym sprzęgłem i sześcioma przełożeniami, dostępna z wysokoprężnym silnikiem dCi 110. Jest bardzo wygodna, bo umożliwia płynne, dynamiczne przyspieszenia, a także natychmiastową reakcję w trudnych sytuacjach na drodze. Działa w trybie automatycznym i impulsowym, bez jakichkolwiek szarpnięć.

Sukces Scenica zmotywował Renault do stworzenia IV generacji modelu – zaprezentowanej na targach motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2016 roku. Jeszcze bardziej dynamiczny i stylowy przód z dużym grillem podkreśla nowoczesny charakter samochodu. Miejmy nadzieję, że będzie równie wygodny jak obecna wersja.

Share and Enjoy:
  • Facebook
  • Poleć
  • Wykop
  • Śledzik
  • Twitter

Be the first to comment on "Renault Scenic – czyli wygoda przede wszystkim"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.

Postępuj zgodnie z instrukacjami.