Prawidłowe coroczne rozliczenie z Holandii zagwarantuje Ci zwrot podatku. Poznaj szczegóły!

Jeśli należysz do grupy fanów kolorowych tulipanów i widocznych na horyzoncie drewnianych wiatraków, to z pewnością Holandia znajduje się na Twojej liście turystycznych destynacji. Niektórzy z jej wielbicieli postanawiają osiedlić się tam na dłużej i to właśnie specjalnie z myślą o nich powstał ten artykuł. Życie na emigracji wiąże się z koniecznością poznania szczegółów prawa, w tym także prawa podatkowego, które umożliwia Ci coroczne prawidłowe rozliczenie z Holandii. Jeśli jego szczegóły nadal pozostają dla Ciebie niezrozumiałe, to po przeczytaniu tego artykułu wszystko się zmieni, a Ty zwiększysz swoje szanse na uzyskanie zwrotu podatku.

Rozliczenie z Holandii – ogólne informacje

Zacznijmy od podstaw, czyli od tego, kto zobowiązany jest do składania corocznego zeznania podatkowego. W tej kwestii sprawa jest niezwykle prosta – rozliczenie z Holandii to obowiązek każdej osoby, która jest legalnie zatrudniona na terenie tego państwa. Dokonując go, należy pamiętać, że nie wystarczy ujawnić dochodów osiągniętych wyłącznie na terenie kraju. W stosownym formularzu trzeba przedstawić wszystkie przychody, również te, które pochodzą z innych krajów europejskich, w tym Polski. Pamiętaj, że muszą zostać one potwierdzone przez polski Urząd Skarbowy na formularzu o nazwie Belastingdienst. Co więcej, w przypadku par pozostających w związku małżeńskim, istnieje także obowiązek ujawnienia przychodów osiąganych przez współmałżonka.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku tymczasowych pracowników, którzy nie są zameldowani na terenie państwa holenderskiego. Rozliczenie z Holandii nie jest dla nich zazwyczaj obowiązkowe, a wyjątek stanowią trzy poniżej przedstawione sytuacje:

  • otrzymanie pisma z holenderskiego urzędu skarbowego, w którym pracownik zostaje poinstruowany o złożeniu zeznania podatkowego,
  • otrzymanie druku lub formularzu C-biljet, który został wysłany przez holenderski urząd skarbowy. Uwaga! Dokument musi posiadać dane osobowe oraz numer Belastingdienst pracownika,
  • osiągnięcie wysokiego dochodu na terenie Holandii, którego efektem jest konieczność dopłacenia do zaliczek pobieranych na poczet podatku dochodowego kwoty w wysokości przynajmniej 45 EURO.

Rozliczenie z Holandii a zwrot podatku

Czas na dobre wiadomości – każdej osobie, będącej legalnie zatrudnionej na terenie Holandii, przysługuje zwrot nadpłaty podatkowej. Oczywiście konieczne jest uprzednie potrącanie zaliczki na poczet podatku dochodowego z wynagrodzenia. Aby móc ubiegać się o zwrot podatku, dokonując rozliczenia z Holandii, konieczne jest posiadanie numeru BSN, czyli numeru identyfikacyjnego, będącego odpowiednikiem polskiego numeru PESEL. Co ciekawe, jest on niezbędny w momencie poszukiwania pracy oraz umożliwia szybsze załatwienie jakiejkolwiek sprawy w holenderskim urzędzie skarbowym.

Rozliczenie z Holandii a ulgi podatkowe

Rozliczenie z Holandii umożliwia Ci staranie się o przyznanie ulg podatkowych, wśród których znajdują się między innymi:

  • alimenty na dziecko lub dzieci,
  • alimenty na małżonkę,
  • zwrot kosztów dojazdu do pracy,
  • zwrot kosztów odbytów kursów, szkoleń lub studiów,
  • zwrot kosztów leczenia własnego lub leczenia i opieki nad niepełnosprawnym dzieckiem zameldowanego pod tym samym adresem.

Rozliczenie z Holandii z pomocą specjalistów

Osobom, które dokonują swojego pierwszego rozliczenia z Holandii, zaleca się skorzystanie z pomocy profesjonalistów. Firmy, które specjalizują się w dokonywaniu rozliczeń podatków na terenie Europy, bardzo często posiadają profesjonalne oprogramowania oraz współpracują z doradcami podatkowymi, zamieszkującymi terytorium danego państwa. Dzięki temu gwarantują Ci nie tylko szybkie dokonanie rozliczenia, ale także prawidłowe wypełnienie wszelkich formularzy.

Be the first to comment on "Prawidłowe coroczne rozliczenie z Holandii zagwarantuje Ci zwrot podatku. Poznaj szczegóły!"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.