Pracownik i pracodawca – wzajemne oczekiwania

W dziedzinie relacji między pracodawcą a pracownikiem w ostatnich latach zaszło wiele istotnych zmian. Jeszcze trzydzieści lat temu w Polsce obowiązywały dość specyficzne stosunki. Pracownik zakładał, że wszystko mu się należy i minimalna aktywność z jego strony wystarczy, by utrzymać stanowisko aż do emerytury. Tymczasem po transformacji systemu wszystko się zmieniło.

Dziś sytuacja pracownika w firmie nie jest już taka pewna. Wiele zależy od jego zaangażowania i dyspozycyjności. To prawda, że wciąż można znaleźć pracodawców traktujących pracowników podmiotowo i dbających o ich interesy, ale są oni rozchwytywani i stanowią znaczącą mniejszość. Dziś więcej firm ocenia wartość pracownika na podstawie jego przydatności dla celów firmy. Jeśli jego praca jest efektywna i przynosi firmie zysk, nie powinien martwić się o swoją przyszłość. Dobrzy pracownicy wciąż są doceniani i odpowiednio nagradzani. W zamian za zysk, jaki przynoszą firmie mogą liczyć na atrakcyjne szkolenia i warsztaty podnoszące ich wartość na rynku pracy. Zdobyte doświadczenie przyda się nie tylko w aktualnym miejscu pracy, ale również w przyszłości, w dalszej karierze zawodowej. Jeśli jednak pracownik nie osiąga pożądanych wyników często kwalifikuje się do zwolnienia.

Na jego miejsce szybko znajdą się kolejni, których praca będzie bardziej efektywna Bezpieczeństwo zatrudnienia to obok możliwości dalszego rozwoju i samokształcenia jedno z najważniejszych kryteriów, którym kierują się pracownicy poszukujący nowej pracy. Pracodawcy oczekują od zatrudnianych pracowników przede wszystkim zaangażowania w pracę i konkretnego wkładu w dalszy rozwój firmy.

Be the first to comment on "Pracownik i pracodawca – wzajemne oczekiwania"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.