Plakat jako skuteczna forma dotarcia do klienta

W skutecznej reklamie najważniejsze jest to, aby miała ona szeroki zasięg oraz była zauważalna. Taka formą skutecznej reklamy jest bez wątpienia plakat, najprostszy środek masowego przekazu informacji.

Plakaty wymagają więcej czasu od grafika komputerowego niż chociażby ulotki, ale są one również dużo bardziej efektowne. Podczas gdy ulotki cechują się prostotą, plakaty to forma reklamy, przy której autor i firma mają większe pole (dosłownie i w przenośni) do zaprezentowania się. Prócz zwyczajnych plakatów reklamowych na ulicach zauważyć można plakaty informujące o różnych wydarzeniach kulturowych w danym mieście czy okolicach: jest to skuteczna forma reklamy dla Urzędu Miasta. Jak widać nie tylko firmy stosują tę formę reklamy – sięgają po nie również inne placówki.

Gdzie?

Wiadome jest, że trzeba zatroszczyć się o profesjonalny wydruk projektu. Drukarnia Kolumb oferuje drukowanie standardowych plakatów o wymiarach A2, A3 lub B3 w ilości nakładu zaczynając nawet od jednej sztuki, oraz plakaty XL o wymiarach B1, A1, B2 oraz A2 w nakładzie od 25 sztuk. Dzięki zróżnicowanemu parkowi maszyn drukarnia ma możliwość w krótkim czasie wydrukowania projektów najwyższej jakości w wybranym formacie, kolorystyce i papierze (offset i kreda). A obecnie dzięki nowej inwestycji w 8 ? kolorową maszynę, plakaty A1 mają rewelacyjną cenę i ekspresowe terminy realizacji.

Dobra lokalizacja

Prócz profesjonalnego wydruku, w przypadku plakatu ważne jest oczywiście miejsce jego ekspozycji. Nic nie wyniknie z tego, że klient wyda pieniądze na profesjonalnie zrobiony plakat, jeśli nikt nie będzie w stanie go zobaczyć ani podziwiać. Dobrym miejscem do ekspozycji plakatów są chociażby słupy reklamowe, przystanki autobusowe czy nawet wnętrza autobusów. Pamiętać jednak trzeba, że w przypadkach komunikacji miejskiej potrzebna jest zgoda przewoźnika oraz często również stemplowanie wszystkich plakatów przeznaczonych do umieszczenia w pojazdach oraz na przystankach. Warto również dbać o to, aby taki plakat posiadał dwa najważniejsze składniki: reklamę, odwołującą się do chęci posiadania przez hipotetycznego klienta właśnie tego produktu, skorzystania z tej właśnie usługi oraz reklamowane miejsce.

Wygląd plakatu jest również kluczowy. Wspomniane wyżej zostało, iż plakat to forma reklamy, wymagająca większego nakładu pracy niż na przykład ulotka. Taki plakat musi być więc przygotowany w odpowiedni dla niego sposób: ważne jest, aby informacje znajdujące się na nim były odpowiednio wyselekcjonowane. Tekstu nie może być za dużo – tak, aby przechodzień mógł przeczytać informacje na nim zawarte bez zbędnego zatrzymywania się. Niezmiernie ważne jest również to, aby font oraz wielkość liter nie utrudniały czytania – tekst nie może być zbyt mały, a sam font nie może być zbyt ozdobny, ponieważ mogłoby to sprawiać problemy w odczytaniu plakatu reklamowego. Do stworzenia odpowiedniego, efektownego plakatu, potrzebny jest również oczywiście pomysł.

Te trzy punkty: odpowiednie przygotowanie projektu, zlecenie jego realizacji drukarni (na przykład na stronie drukarniakolumb.pl) oraz pomysł na to, gdzie takie plakaty umieścić, to najważniejsze kroki do tego, aby plakat był skuteczny w dotarciu do klienta.

Be the first to comment on "Plakat jako skuteczna forma dotarcia do klienta"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.