Opony run flat: sprawdź, dlaczego warto

Czy jazda samochodem bez powietrza w oponach jest możliwa? Jeśli twoja odpowiedź brzmi „ależ skąd!”, to zdecydowanie powinieneś dowiedzieć się, czym są opony run flat. Nie dość, że zyskasz dodatkową wiedzę z dziedziny motoryzacji, to ponadto zechcesz zamontować takie ogumienie w swoim aucie!

Jazda bez niemal żadnych ograniczeń

Historia wytrzymałego ogumienia nie jest wbrew pozorom świeża: początki produkcji gumy o tak niecodziennych zdolnościach sięga II połowy XIX wieku. Jednak dopiero od 2000 roku możemy cieszyć się pełnymi możliwościami, jakie dają opony run flat. Jest to rozwiązanie korzystne pod wieloma względami, ale wciąż niezbyt często stosowane przez kierowców. Być może wynika to z cząstkowej wiedzy na ten temat, a także braku zaufania do rozwiązań tego typu? Czas rozwiać wszelkie wątpliwości i przekonać się o tym, że wymiana opon run flat okaże się naprawdę korzystna.

Jazda bez powietrza – tak, to możliwe!

Opony run flat bazują na technologii, która umożliwia pojazdowi poruszania się na przebitej oponie. Dzięki zastosowanym wzmocnieniom oraz specjalnie opracowanej gumie koło po przebiciu zachowuje elastyczność, która umożliwia dalsze poruszanie się.

Istnieją jednak istotne ograniczenia: jazda na przebitej oponie run flat możliwa jest wyłącznie przez 80 km, z zachowaniem prędkości 80 km/h. To czas optymalny potrzebny na to, aby kierowca mógł bezpiecznie dotrzeć do celu, jeśli ten jest blisko, lub znajdującego się nieopodal warsztatu wulkanizacyjnego bądź innego miejsca, w którym można dokonać wymiany opony na nową.

Jest to rozwiązanie wygodne i opłacalne, szczególnie, jeśli jesteś kierowcą ceniącym wygodę oraz dbającym o bezpieczeństwo. Dodatkową zaletą jest to, że nie trzeba wozić ze sobą zapasowego ogumienia. Czujesz się przekonany? Wypróbuj opony run flat i sam przekonaj się o ich niezawodności.

Be the first to comment on "Opony run flat: sprawdź, dlaczego warto"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.