Na czym polega kampania display w internecie?

Jeśli zależy Ci na tym, aby w szybki sposób pozyskać Klientów, warto postawić na dobrą reklamę w internecie. Jednym z najpopularniejszych jej rodzajów jest reklama display. Dobrze przygotowane kreację graficzne w dłuższej perspektywie mogą posłużyć jako skuteczny element strategii marketingowej Twojej firmy. Dlatego warto bliżej przyjrzeć się temu typowi reklamy w internecie.

Co koniecznie powinieneś wiedzieć o kampanii display?

Kampanie display określa się jako reklamy graficzne. Ogromną ich zaletą jest to, że możesz je oglądać na ekranie dowolnego urządzenia elektronicznego np. komputera, smartfona, tableta. Kampanie display są niezwykle popularne, prawie tak samo jak przykładowo e-mail marketing. Pojawiły się one w latach 90 i warto szczególnie zwrócić uwagę na to, że do tej pory są one bardzo skuteczne.

Formy reklamy display

Warto wiedzieć, że możemy wyróżnić nowe formy reklamy display i tradycyjne formy reklamy display. Do tych pierwszych można zaliczyć np. top layers, pop-undery, pop-upy, interstitials, superstitials, expanding ads. Do tych drugich natomiast zaliczamy przykładowo boxy, buttony, skyscrapery, bilboardy, banery.

Czym powinna wyróżniać się dobra i skuteczna kampania display?

Przeprowadzenie kampanii display nie jest trudnym zadaniem, jednak należy pamiętać o kilku ważnych zasadach. Zdjęcie powinno prezentować produkt lub usługę, którą oferujemy Klientowi. Przede wszystkim powinieneś także postarać się o to, aby zdjęcia oraz logotypy były w odpowiedniej rozdzielczości i były one wyraźne. Należy pamiętać również o tym, aby reklama graficzna nie zawierała zbyt dużej ilości tekstu. Darmowe zdjęcia z banków fotografii nie są polecane, ponieważ wiele osób już mogło je wykorzystać. Bardzo ważne jest jednak „call to action”?, czyli wezwanie do działania, które koniecznie powinno znaleźć się w reklamie display. Określa ono, to co chcemy, aby użytkownik zrobił, gdy widzi naszą reklamę, czyli przykładowo, aby skorzystał z naszej usługi.

Jakie korzyści niosą kampanie display?

Kampanie display zwiększają świadomość marki. Ponadto również dzięki nim – wzrasta rozpoznawalności marki w oczach internautów. Ogromną zaletą tych kampanii jest ich ogromny zasięg. Mogą one w łatwy sposób zwrócić uwagę użytkownika, jeśli wykorzysta się duży format. Należy jednak postarać się, aby reklama była kreatywna i profesjonalnie zaprojektowana. Poza tym także dużym atutem kampanii display jest możliwość określenia grupy docelowej. Można także określić np. miejsce kierowanie reklam.

Jaki jest koszt kampanii display?

Koszt kampanii display zależy od tego, jaki model rozliczeń wybierzemy. Przykładowe rozwiązania to:

  • model CPM,
  • model ROAS,
  • model CPV,
  • model CPA,
  • model eCPC,
  • model CPC.