Motywacja w szkole – jak chcieć się uczyć?

Książki

„Żadne zadanie nie jest szczególnie trudne, jeśli podzielisz je na mniejsze podzadania.” (Henry Ford) – myśl ta ma doskonałe odniesienie do tego, w jaki sposób możemy zbudować w sobie motywację do nauki.

Najczęściej niechęć do nauki, pojawia się w chwili, kiedy mamy do opanowania sporą ilość materiału w dość krótkim czasie. Wówczas nachodzi nas myśl, że nie damy rady. Wpadamy w panikę a nasze zniechęcenie wzrasta. Niekiedy porzucamy całkowicie zamiar podjęcia na nowo trudu opanowania danego materiału. Jednakże istnieje wiele sprawdzonych sposobów na to, by zachęcić samych siebie do opanowania wiedzy, która jest nam potrzebna w danej chwili.

Po pierwsze, zanim usiądziemy do nauki powinniśmy być jak najbardziej wypoczęci i zrelaksowani. Stres, zdenerwowanie nie sprzyjają naszej koncentracji. Nie pomagają nam też, w szybszym przyswojeniu niezbędnej wiedzy. Po drugie, powinniśmy podzielić materiał na mniejsze części i starać się tym samym, stopniowo go opanowywać. Po trzecie, możemy zastosować wobec siebie pewien system samonagradzania. Nagrody w zamian za osiągane wyniki lub też realizowane cele, wpływają pozytywnie na naszą efektywność oraz na naszą dalszą motywację w działaniu. Tym bardziej, jeśli sami je sobie przyznajemy.

Z pewnością motywacją do nauki, może okazać się również spojrzenie w przyszłość. Jeśli nauczymy się danego przedmiotu, zaliczymy go na dobrą ocenę. Dobra ocena z kolei będzie mogła nas napełnić energią i dumą, że wyznaczony cel został osiągnięty.

Be the first to comment on "Motywacja w szkole – jak chcieć się uczyć?"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.