E-mail marketing a wizualna identyfikacja

e-mailingSzablon newslettera powinien nawiązywać do wizualnej identyfikacji marketingowej nadawcy. Niektórzy programiści i graficy tak skupiają się na optymalizacji pod względem jedni ? produktu, który trzeba zareklamować, drudzy ? wydajności procesora, że zapominają, że oprócz produktu jest jeszcze brand, z którym produkt zwykle musi się kojarzyć.
Umieszczenie logo w wiadomości e-mailing czy newsletter to jeszcze nie wszystko. Komunikacja marketingowa zakłada, że logo będzie w widocznym miejscu. Jeśli mamy do czynienia z e-mail marketingiem, należy wiedzieć, że różne rozdzielczości ekranów zmieniają zasadniczo to, co będzie w miejscu widocznym i eksponowanym. Tekst generalnie powinien zachować się dobrze ? zawsze jakoś tam się przeleje z prawej do lewej, nawet jeśli inaczej się przełamie, logo zaś, umieszczone z boku, może schować się za margines. Trzeba więc pomyśleć o wielkich marginesach. Takich, które nie znikną na małych ekranach.
Szablon taki nie tylko logo powinien eksponować. Powinien także  używać barw charakterystycznych dla brandu. Trzeba się zastanowić czy ma to być tło, marginalia, jakieś ornamenty (rzadko spotykane, gdyż większość wizualnych identyfikacji bazuje na stylistce Bauhaus obecnie).
Od koloru należy przejść też do charakterystycznych kształtów ? one nawet bardziej niż kolor budują wizualną identyfikację. Jakiś motyw czy jego część występujący w logo może być choćby fragmentem grafiki ramki, jaką ma nasz szablon newsletter. Warto i o tym pamiętać ? grafika e-mailingu powinna bazować na rozwiązaniach graficznych logo.