Czy oferując festyn zyskujesz korzyści?

Kontynuując moją przygodę, całkiem przypadkiem trafiłem do Hrubieszowa. Po krótkich przemyśleniach stwierdziłem, że przecież i tak będę spędzał weekend sam w czterech ścianach, więc zdecydowałem się pojechać na miasto….

Po co ta historia? Czy w ogóle kogoś może interesować historia nieznanego Wam człowieka? Jeśli posłuchacie do końca, to okaże się, że podrzucam Wam ciekawy pomysł na reklamę. Zatem do dzieła

Hrubieszów to niby duże niby małe, ale malownicze miasto gdzieś na wschodzie. Otóż słuchajcie, wychodzimy popołudniu z koleżanką i jej ciotką na zakupy do Lidla i trafiamy na festyn. Pomyślałem jako manager, że to dobra okazja do obserwacji . Słuchajcie byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Zacznę może od widoku najmłodszych. Ogrom atrakcji dla nich był przytłaczający. Zauważcie, że uśmiechnięte miny dzieciaków, przypominają dorosłym dzieciństwo. Psychologia pomieszana z zakupami. Macie już pomysł na reklamę?

Były też dwie dmuchane zjeżdżalnie z których dochodziło sporo szumu. Najlepiej koncentrować się na najmłodszych, bo to właśnie oni przyprowadzają ze sobą tych starszych (nie na odwrót). Dlatego też impreza zaopatrzona była w malowanie buziek co przyciągało ogromne kolejki. Jako obserwator tłumu, byłem pod wrażeniem. Dodam że wszystkie malunki były dość profesjonalne, a to świadczy też o kompetencji osób je tworzących (pamiętajcie o odpowiedniej kadrze). Muzyką zajmował się Dj i tak sobie myślę, że też jest ważnym elementem strategii takiej imprezy o ile nie najważniejszym. Muzyka wytwarza atmosferę zachęcającą do pozostania i godzenia gustów dużej rzeszy ludzi. Muzyka musi być uniwersalna.

Oczywiście zapomniałbym o balonach, a przecież tak przykuły moja uwagę jako klienta (a jak manager firmy sprzedażowej może być klientem?)

Hel to naprawę świetna zabawa, a balony z logiem wędrują po całym mieście…

Na firmę Kajrox trafiłem przypadkiem drugi raz i kolejny raz wyciągnąłem ciekawą lekcję. Okazało się, że tego typu akcje bardzo przyciągają ludzi. Jeśli przekazujesz coś skutecznie do wielkiej grupy ludzi, to gwarantuję Ci, że 80% musi z tego skorzystać.

Przykład: Masz sieć kwiaciarni i organizujesz festyn rodzinny. Przyjeżdża taka firma i robią dla Ciebie imprezę na Twoim placu. Atrakcje przyciągają ludzi, a Ty Tworzysz opinie. Tworzysz ją poprzez wcześniej wymienione atrakcje, konkursy, zabawy, muzykę i nagle…

Nagle wspominasz o promocjach. Kwiaty za połowę ceny już od 3zł. Czy nie będzie tam ludzi, którzy kupią kwiaty już dziś?

W późniejszym czasie nawiązałem współpracę z firmą Kajrox, która organizowała dla mnie imprezę. Akcję tego typu opiszę w mojej nowej książce o reklamie.

Be the first to comment on "Czy oferując festyn zyskujesz korzyści?"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.