Brand hero – dopełnienie strategii

Chyba każdy z nas kojarzy kampanie Orange „Serce i Rozum”, a pewnie jeszcze mocniej ich tytułowych bohaterów. To właśnie maskotki marki, powszechnie znani jako brand hero. Ludzik Michelin, Henio z Tesco czy Mały Głód to już klasyczni i zapadający w pamięć bohaterowie znanych marek.

Kiedy warto mieć swojego bohatera?

Bohater nie jest dla każdego. Tworzenie bohatera nie powinno być kwestią mody, a strategiczną decyzją marki. Powinien on skupiać w sobie emocje związane z marką. W tworzeniu maskotki pod uwagę trzeba brać grupę docelową, nie można go tworzyć w oderwaniu o niej. Przy dużej konkurencji oferującej te same dobra, gdzie naprawdę bardzo trudno się wyróżnić, brand hero może być dobrym kierunkiem. Dzięki temu na pewno zyskamy silne skojarzenia z marką, a w dalszej perspektywie sympatię odbiorców.

Co daje brand hero marce?

Często zdarzają się sytuacje, że w życiu marki pojawiają się tematy trudne i skomplikowane do przekazania odbiorcom. Kiedy jako konsumenci musimy podejmować trudne wybory spośród podobnych produktów, skojarzenie marki z bohaterem, którego lubimy może mieć decydujący wpływ na wybór produktu czy usługi.

Drugim ważnym aspektem jest możliwość rozładowania napięć czy sztywnej atmosfery wokół marki. Bohater może pozwolić sobie na wiele więcej niż sama marka, przy tym pozostaje zabawny i budzi sympatię. Przykładem bohatera, który naprawdę na wiele sobie pozwala jest Mały Głód od Danio.

Zwiększenie ilości interakcji z odbiorcami czy Klientami marki, inteligentnie stworzona maskotka, z odpowiednią dozą poczucia humoru i ironii, z pewnością przyczyni się do zwiększenia zasięgów marki oraz zwiększonej jej świadomości.

W dobrze zrobionych kampaniach brand hero to często inicjatorzy tworzenia pewnych społeczności wokół bohatera marki.

Maskotka to również zdecydowane ułatwienie w kampaniach real time marketingowych, bohatera bardzo łatwo można wbudować w różnego typu wydarzenia.

Budowanie własnej maskotki

Tworząc idealny przepis na bohatera, nie należy pomijać określonych elementów:

  1. Stwórz ogół cech maskotki
  2. Wymyśl tożsamość
  3. Spraw by była wiarygodna
  4. Wprowadź w zachowaniu brand hero spójność i konsekwencję
  5. Spraw by był ludzki w swoim przekazie
  6. Wykorzystaj kontrasty – to one bardziej przykuwają uwagę i zostają najlepiej zapamiętane

Brand hero – deska ratunku dla marki?

Jeżeli z Waszą marką jest niedobrze, nie łudźcie się, że wprowadzenie maskotki nagle poprawi jej wizerunek. Nawet najlepiej stworzony bohater nie uratuje marki w kryzysie. Warto go wprowadzić, ale jako jedno z narzędzi, a nie jedynego wybawcę.

Dużo lepsze efekty da wprowadzenie bohatera, kiedy będziecie już na bardziej ustabilizowanej pozycji, a nie kiedy walczycie o przetrwanie.
Stworzenie bohatera niczego nie gwarantuje, ale może być przełomem w budowaniu Twojej marki w oczach odbiorców.

Be the first to comment on "Brand hero – dopełnienie strategii"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.